Pozycjonowanie lokalne – czym właściwie jest i jak powinno się je robić
Całkowicie naturalne jest to, że podmioty działające lokalnie, starają się dotrzeć do klientów, którzy zamieszkują daną miejscowość lub pobliskie rejony. W obecnych czasach bezpośrednia reklama uliczna w postaci billboardów itp. to jednak za mało. Co zrobić, aby firma lokalna stała się widoczna w internecie? Odpowiedzią jest pozycjonowanie lokalne stron www.
Na czym dokładnie polega lokalne pozycjonowanie stron internetowych?
Tego typu działania pozycjonera lub pozycjonerki obejmują takie kroki, jak:
- Wykorzystanie na swoją korzyść Google Moja Firma
To swoisty identyfikator, który sprawi, że klient w odpowiedzi na zapytanie otrzyma wynik w postaci najważniejszych danych o naszym przedsiębiorstwie, czyli zdjęcia, adres, stronę internetową, dane kontaktowe. Jeśli zależy nam na skutecznym lokalnym pozycjonowaniu strony internetowej, dobrze będzie zatroszczyć się również o pozytywnie komentarze w sekcji „opinie”.
- Linki ze źródeł powiązanych z regionem
Pozyskiwanie linków to ważne działanie SEO i dotyczy to również pozycjonowania lokalnego strony firmowej. W tym przypadku linki pochodzić powinny z serwisów związanych z miastem oraz z regionem. Takimi miejscami w sieci są np. regionalne ogłoszenia czy strony miejskich gazet.
- Plik KML
Pozycjonowanie lokalnego biznesu w Google przyniesie lepsze efekty, jeśli oprócz sitemapy XML zatroszczymy się także o geositemapę, czyli plik KML. To tutaj uda się robot Google, aby zinterpretować lokalizację firmy w usłudze Google Earth.
Powyższe kroki to tylko przykłady działań, pozytywnie wpływających na efekty pozycjonowania lokalnego stron internetowych. Takich praktyk jest znacznie więcej, a z pomocą doświadczonego usługodawcy (np. firmy Internetica), możemy zadziałać kompleksowo i szybko cieszyć się atrakcyjnymi rezultatami pozycjonowania lokalnego strony www.
Źródło: https://internetica.pl/