Fulfilment – czym jest, czego dotyczy i zasady działania
Prowadzenie firmy wiąże się z nieustannym podtrzymywaniem kontaktu z klientami. Nie ma takiej branży, w której nie trzeba by było starać się o zdobycie nowych konsumentów przy jednoczesnym utrzymaniu dotychczasowych. Szeroko rozumiany marketing jest pełen narzędzi, dzięki którym można podnieść efektywność działań w tym zakresie. Jednym z nich jest obco brzmiący fulfilment. Na pozór wymieniona nazwa niewiele może mówić, tymczasem jest to najogólniej mówiąc organizowanie realizacji zamówienia od jego przyjęcia, po dostarczenie do klienta. To tylko jedno z nadrzędnych zadań, kolejnymi jest np. obsługa korespondencji masowej oraz przesyłki marketingowe.
Fulfiment – konfekcjonowanie wyrobów i korespondencja masowa
Realizowanie działań promocyjnych poprzez wysyłkę materiałów reklamowych, dostarczanie zamówień, a także szeroko rozumiana korespondencja masowa tylko pozornie wygląda na proste zadania. W gruncie rzeczy to zakrojone na szeroką skalę działania logistyczne, które muszą nie tylko być odpowiednio zgrane, ale też bezspornie powinny spełniać wyznaczone RODO przepisy. Niejednokrotnie firmy mają trudność z zapewnieniem najwyższej jakości powyższych usług, sięgają po kilku ich wykonawców, a efekt nie jest zadowalający.
Fulfiment to specjalistyczna, wąska, acz sprecyzowana usługa dedykowana przedsiębiorstwom, które obsługują lub komunikują się z klientami poprzez różnego rodzaju przesyłki. W jej zakresie znajduje się zaplecze magazynowe, druk materiałów, pakowanie i zabezpieczanie przesyłek, obsługę zwrotów i reklamacji. To nie wszystko, ponieważ fulfiment kładzie mocny nacisk na budowanie pozytywnych relacji biznesowych i jest ukierunkowany na pełen profesjonalizm.
Na początek i podtrzymanie więzi – korespondencja masowa i przesyłki marketingowe
Firmy zajmujące się świadczeniem usługi fulfilmentu doskonale wiedzą, jak ważne jest zdobywanie nowych klientów i docenianie stałego grona nabywców. W zakresie działań związanych z wysyłaniem materiałów promocyjnych znajduje się:
- obsługa korespondencji masowej np. listy z podziękowaniami, życzenia świąteczne, regulaminy
- przesyłki marketingowe np. bony prezentowe, broszury reklamowe
Ponadto w powyższym zakresie działań może znajdować się dostarczenie próbek czy innych gadżetów. To z kolei jest związane z innymi działaniami tj. druk materiałów, personalizacja gadżetów i odpowiednie zabezpieczenie. Fulfilment to także:
- konfekcjonowanie materiałów
- konfekcjonowanie druków
- foliowanie produktów
Relacje biznesowe w realizacji zamówień
Obsługa na odległość nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Rodzi koszty i nie zamyka się w zakresie zaklejenia koperty. Zaczyna się od planowania, druku i wytwarzania, stworzenia modelu dystrybucji i wielu innych rzeczy. Zdecydowanie prościej i taniej jest powierzyć to działanie firmie tj. DCN, która z powodzeniem realizuje fulfiment i to nie tylko w zakresie masowej korespondencji.
Wartym uwagi jest pełen zakres oferowanych usług, w skład których wchodzi również kompletna obsługa zabezpieczania i wysyłki produktów. Innymi słowy, to także wsparcie w obsłudze sprzedaży w postaci takich działań jak :
- konfekcjonowanie opakowań – każda rzecz warta jest odpowiedniego zapakowania
- konfekcjonowanie wyrobów – właściwie zabezpieczone docierają do klientów w nienagannym stanie
- konfekcjonowanie zamówień – dzięki czemu wszystko jest realizowane o czasie i zapięte na przysłowiowy ostatni guzik
- konfekcjonowanie druków – utrzymanie wysokich standardów wysyłki nie stanowi już problemu
Źródło: https://www.dcn.pl/