Jak powstają animowane filmy reklamowe?
Filmy reklamowe mogą zachwycać minimalizmem i prostotą, a innym razem sprawiać, że nie możemy oderwać od nich oczu z powodu intrygujących detali. W obu przypadkach cel jest jeden – zainteresowanie odbiorcy. Dziś sprawdzamy, co składa się na proces produkcji animacji reklamowych.
Animowane filmy reklamowe – krok pierwszy, czyli konsultacja z klientem
Wcześniej wspomniany efekt, czyli zainteresowanie klienta, można osiągnąć w różny sposób. Wybór rodzaju animacji powinien być uzależniony m.in. od tego, co dokładnie chcemy przekazać odbiorcy. Specjaliści, z którymi współpracujemy, przed realizacją animowanego filmiku reklamowego, będą chcieli wiedzieć, co chcemy zawrzeć w reklamie. Warto więc zebrać takie podstawowe informacje i stworzyć brief. Na tym etapie eksperci przedstawią nam, jakie animacje reklamowe mają w swojej ofercie. Klienci mogą wybierać np. z:
- animacji 2D
- animacji whiteboard;
- animacji 3D.
Animowane filmiki reklamowe – proces kreacji
Gdy wszystkie szczegóły zostaną już ustalone, specjaliści mogą przystąpić do kolejnego kroku i zająć się kolejnym etapem, prowadzącym do właściwej produkcji animacji reklamowych. Proces kreacji zależy od tego, jaki typ animowanego filmu reklamowego wybrał klient. W przypadku Explainera Video, firma, której zlecamy wykonanie filmiku, skupia się na opracowaniu scenariusza narracyjnego. Wykonuje opis scen oraz planuje realizację grafiki 2D/3D oraz udźwiękowienie.
Realizacja animowanych filmików reklamowych
Gdy klient zaakceptuje pomysły usługodawcy, zespół może przystąpić do realizacji. Na tym etapie wszystkie wcześniejsze idee stopniowo zamieniają się w czytelny i estetyczny wizualnie film. W pracy nad skonstruowaniem przystępnego, angażującego przekazu reklamowego ważne jest przedstawienie danego zagadnienia w ciekawy, wciągający sposób, przy jednoczesnym zaakcentowaniu wszystkich kluczowych informacji, które chcemy przekazać swoim przyszłym odbiorcom.
Źródła: https://narysujto.pl/